Call us +46 767 130 175!
Fri frakt från 999KR

Inspired
By You

Hopfoga

Vår Värld

Inoar inspireras av dig: kund, distributör, anställd. Vårt uppdrag är att skapa och marknadsföra innovativa produkter och tjänster som främjar välbefinnande, kvalitet, säkerhet och socialt miljöansvar.

Vårt värde och hållbarhet är kopplat till förmågan att bidra till samhällets utveckling, vård för miljön, respekt för djur och en hållbar utveckling. Detta görs med förstklassiga produkter, som ska vara tillgängliga för alla.

Tre grundpelare överst

inoar Respekt för alla individer

Respekt för alla individer

  • Tänka på omgivningen och alla mänskliga och sociala aspekter,
  • Socialt projekt: Beleza Solidária skapades för att stärka kvinnor från olika samhällen, Brasilien och utomlands och är fokuserad på att främja kvinnors självförverkligande och inre styrka,
  • Social integration: belysa skönheten i mångfalden och vikten av social integration. Att inte ha se mångfald som en självklarhet och inte ha fördomar.,
  • Hälsosäkra produkter,
  • Fortsätta arbeta för att bättre förstå verkliga skönhetsbehov och utmaningar,
  • Ge kunden den bästa upplevelsen vid alla kontakter med varumärket,
  • Att vår kundtjänst kan ge den bästa servicen till alla kunder över hela världen.
inoar Respekt för djur

Respekt för djur

  • En av våra viktigaste filosofier är att ha respekt för liv, oavsett om det gäller människor eller djur. Vi tror att alla former av liv utgör en enhet och att vi förkastar dem som prioriterar ekonomiska vinster istället för att respektera djur och djurskydd,
  • Djur har ett värde och ska inte ses som enbart en ekonomisk resurs. Det sätt vi tar hand om dem återspeglar vilka vi är. Vi är kopplade till alla arter som omger oss. Varje grymhet mot någon varelse strider mot mänsklig värdighet,
  • Alla våra produkter genomgår tester, men aldrig på djur. På liknande sätt använder vi inte ingredienser av animaliskt ursprung i våra kompositioner. Inoar finns på PETA: s “Caring Company” – lista,
  • Uppmuntra adoption av djur genom kampanjer genom åren,
  • Användning av råvaror av vegetabiliskt ursprung i alla Inoar-produkter,
  • Certifierade veganprodukter.
inoar Respekt för miljön

Respekt för miljön

  • Inoar prioriterar investeringar i system för behandling och optimering av rationell användning av vatten och energi, med vederbörlig behandling av industriella avloppsvatten. Detta gav oss Chico Mendes-sälen 2015 och 2016 för både vårt sociala engagemang och vårt framstående miljöarbete. Denna utmärkelse bestäms av specialister inom miljö, administration, ekonomihantering och biologi,
  • Selektiv insamling: separering och lämplig insamling av avfallsprodukter i kretsloppet,
  • Återvinningsmaterial: Vi använder återvinningsbara material och uppmuntrar konsumenterna att återvinna tomma förpackningar,
  • Återvinning av förpackningar: i samarbete med Ecofour-företaget, som omvandlar engångsartiklar till redskap och möbler,
  • Clean Air-formler: våra produkter innehåller inte ingredienser som kan skada ozonlagret.

FÖR EN GRÖNARE VÄRLD

Alla nya Inoar-produkter har skapats med våra utgångspunkt från våra värdegrunder, som vi ständigt försöker förbättrade och alla produkter är 100% veganska. De är inte testade på djur och innehåller inte ingredienser av animaliskt ursprung. Dessutom arbetar vi med ämnen som är fria från silikoner, parabener eller syntetiska konserveringsmedel,och vi söker fler och fler botaniska ingredienser som kan användas.

Sedan 2015 har produktionen genomgående granskats och förbättrats för att göra Inoar ännu mer miljövänligt i hela produktionskedjan. Vår utgångspunkt har alltid varit att arbeta för och med naturen – grönt är mer än bara vår färg. Att skapa produkter med botaniska ingredienser som är naturliga och inte är testade på djur är inte en trend, det är en inställning som är grunden i våra värderingar.

VÅR RESA

Inoar lanserades i oktober 2008. Innan dess hade redan Inocência Manoel och Alexandre Nascimento, mamma och son, redan skapat sig ett namn inom skönhetsindustrin. Inocência Manoel, den andra dottern till Thomaz Manoel och Elza Brasil do Nascimento, arbetade i flera år som frisör och ägde en skönhetssalong. Redan som ung tillbringade hon mycket av sin tid med att söka efter nya produkter och komponerade själv behandlingar som hade en oerhört bra effekt, säkerhet och prestanda. Därför blev hon känd som ”Håralkemisten”.

Alexandre Nascimento studerade medicin, men var hela tiden engagerad inom försäljningsområdet. Han har representerat internationella kosmetikvarumärken sedan tonåren och blivit ledande inom internetförsäljning. Tillsammans hade de tillgång till produkter från de mest varierade varumärkena och de förstod marknaden bättre än någon annan. Men det fanns fortfarande inte en produkt som kunde representera dem.

I början av 2000-talet fanns det flera behandlingar för volymminskning, till exempel den japanska keratinbehandlingen. De var dyra och tillgängliga bara för några få och resultaten var inte naturliga. Därför komponerade Inocência Manoel sina egna produkter som hon använde i sin salong. Resultaten av dessa produkter var mycket naturliga och andra frisörer började efterfråga hennes produkter.

Alexandre hade sedan 2006 representerat internationella varumärken i Brasilien, detta gjorde att han kom i kontakt med många internationellt erkända frisörer, som skulle öppna dörrarna för varumärket 2007. Inocência hade nu hittat den nya kompositionen och formeln som gav upphov till varumärket. Genom den nya formeln och nytt sätt att använda produkten, blev håret både mjukare och mer följsamt. Det var även skonsammare att användes före, under och efter behandlingar. Både frisörer och klienter kunde känna sig ännu tryggare med att använda den.

Nu kom den ”marockanska behandlingen” och med det märket Inoar, namngivet av Alexandre Nascimento. Den gamla Inô-frisörsalongen, belägen i ett grannskap i Morumbi, i São Paulo, blir nu det ställe dit frisörer kom på jakt efter information om denna mer skonsamma och bättre produkt för hårbehandling. De professionella frisörerna var nöjda med produkt- och applikationsprotokollen från Inocência Manoel, som blandade flytande keratin med behandlingsoljor för ett säkert och fantastiskt resultat.

Framgången var så stor, och förfrågningarna var så många, att hennes egen produktion inte längre var tillräcklig. Sonen hjälpte till med möten, utbildningar och försäljning för sin mor. Det var från denna kombination som Inoar föddes.

Från detta har ett dussintals behandlingar skapats för alla olika typer av hår. Märket är baserat på Inocência Manoels kreativa skapande och engagemang i utvecklingen av nya produkter, hälsa, skönhet, marknadsföring och kommunikation samt Alexandre Nascimentos affärsmannaskap. Märket var också det första att importera Argan Oil till Brasilien, som nu också är en storsäljande produkt här. Inoar finns på de största mässorna runt om i världen. Nu exporteras Inoar till mer än 40 länder och företaget har kontor i mer än 30 städer runt om i världen. Med mer än 300 produkter på marknaden i dag och en ständigt växande produktkatalog, är varumärket synonymt med mångfald.

Inoar Co-Founder Marketing Director Inocencia Manoel

Inocência Manoel

Co-founder & Marketing Director

Inoar Co-founder CEO Alexandre Nascimento Manoel

Alexandre Nascimento Manoel

Co-founder & CEO

Sociala Initiativ

Skönhet inspirerar till skönhet

Skönhet inspirerar till skönhet

Inoar är övertygade om, att skönhet i grunden är en av de starkaste krafterna i världen. Genom detta är det möjligt, att förändra liv och ge människor en möjlighet att vara huvudpersoner i sina egna livshistorier.

Solidarisk skönhet

Beleza Solidária är ett Inoar projekt, som startades för att stärka kvinnor och deras möjligheter i Brazilien och andra länder. Fokus ligger på kvinnors självständighet och att styrka deras egna identiteter.

Med kurser som riktar sig till låginkomsttagare, är målet att ge kvinnor möjligheten att bli självförsörjande eller starkt kunna bidra till sin familjs försörjning.

http://www.belezasolidaria.com/

Solidarisk skönhet