Som alltid kan INOAR Professional produkter endast garanteras när de köps från utbildade frisörer och salonger samt auktoriserade återförsäljare.
Var uppmärksam på, att det på marknaden kan finnas produkter som späds ut, passerat bäst före datum, förfalskats eller på annat sätt förstörts och kanske inte är effektiva eller ens säkra att använda. Ej auktoriserade återförsäljare kan finnas på bl.a. olika webbsidor så som Blocket, Tradera, olika outlets och andra återförsäljare som inte är utbildade frisörer eller professionella skönhets/hårvårds salonger.
FÖRETAGSINFORMATION
INOAR Sweden HB
Org.nummer: 969783-5594
LANDSHÖVDINGEGATAN 38 A
431 38 Mölndal
info@inoar.se
ALLMÄNT
Följande villkor gäller för alla beställningar som kunden gör hos INOAR Sweden HB via hemsidan www.inoar.se
När du genomför en beställning hos oss ingås ett avtal mellan dig och oss på INOAR Sweden HB. När du gör en beställning hos oss får du en bekräftelse till din e-post om köpet du har genomfört.
BESTÄLLNING
När du slutför din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I din orderbekräftelse hittar du all information om din beställning. Om du har några frågor eller funderingar kring din beställning, vänligen maila oss på info@inoar.se
LEVERANS
Vi erbjuder frakt till följande länder: Sverige, Danmark, Norge, Island, Finland.
Vi erbjuder frakt med Postnord. Tiden för förberedelse och leverans av beställningen beror på antalet behandlade beställningar. Tiden från avsändning till leverans av beställning beror på leveransföretaget, transporten är vanligtvis 2-4 arbetsdagar inom Sverige.
Vi erbjuder fri frakt för leveranser över 999kr inom Sverige. Kunden måste välja alternativet gratis leverans vid beställning. Leveranskostnaderna beror på leveransföretagets aktuella priser och kan ändras med den förändring av leveranskostnaderna som transportören erbjuder.
Vi förbehåller oss rätten att ta ut kostnaderna för hanteringen som uppstår vid outtagna paket, eller om ingen kan ta emot paketet trots upprepade försök (returfrakt, fraktkostnader etc.). Outlösta paket debiteras.
Ångerrätt/RETUR
Enligt lagen har du rätt att ångra ditt köp och returnera det till oss inom 14 dagar. För att din retur ska godkännas av oss måste produkten returneras i normalt skick och produkten måste vara oöppnad. Vi har även rätt att inte acceptera din retur om vi anser att du har hanterat varan felaktigt.
Vid retur ska du som kund kontakta oss via vår mejl info@inoar.se. I meddelandet ska det stå önskad retur och dina kontaktuppgifter så att returen hanteras korrekt.
Du som kund står för kostnaden för att returnera produkterna och är skyldig att betala för leverans av beställningen om du har använt dig av fri frakt. Återbetalningen kan ta upp till 15 dagar och återbetalas om vi får varan oskadad.
Avbeställning
Du har rätt att radera din beställning om den ännu inte har packats och en fraktsedel ännu inte har genererats (att generera en fraktsedel innebär att vi betalde fraktkostnaderna).
REKLAMATION
Som kund har du enligt lag rätt att klaga på en defekt produkt. Vid reklamation, vänligen kontakta oss via vår mejl info@inoar.se. Mejlet ska innehålla dina kontaktuppgifter (fullständigt namn och adress) samt ordernummer och en beskrivning och bild på felet på varan. Vid reklamation på våra produkter står vi alltid för alla frakt- och leveranskostnader. Obs: enligt reklamationslagen har du rätt att klaga fram till en viss tid. Om ditt klagomål bifalls kommer vi att ersätta dig i enlighet med konsumentköplagen. En återbetalning vid reklamation kan ta upp till 15 dagar.